Ez a weboldal COOKIE-kat használ!
x
   


A lovaglásnak számtalan jótékony hatása van. Erősíti a vázizomzatot, növeli az izomerőt, fejleszti a kondíciót és az állóképességet. Javítja a mozgáskoordinációt, az egyensúlyérzéket, fejleszti a testtudatot, a ritmusérzéket, mindezek mellett önfegyelemre szoktat. Azonnali visszajelzést ad az aktuális lelki állapotunkról, segíti az önismeret elmélyítését és feszültségoldó hatású. Növeli a koncentrációs időt, javítja a kognitív funkciók minőségét, elősegíti a szociális készségek fejlődését, fejleszti a problémamegoldó képességet.

Az oktatás célja: a magyar történelem, lovaskultúra hagyományok megismertetése, a ló és lovaglás iránt az érdeklődés felkeltése, bizalom kiépítése a lóval, járómódok megismerése, helyes ülés, lépésben, ügetésben, vágtában, egyensúlyfejlesztés.

A foglalkozások hétfőtől csütörtökig, alkalmanként és osztályonként 90 percig tartottak. A gyermekek külön autóbusszal érkeztek. Minden osztály az első alkalommal a lovardai rendszabályokkal ismerkedtek meg, balesetvédelmi oktatásban részesültek. Bemutatásra kerültek a Lovarda létesítményei (istállók, boxok, takarmánytárolók, jártatógép, karámok, pályák, fedeles lovarda) a pónik és az iskolalovak, akikkel a következő hetekben találkoztak a gyerekek. A tanulók elméleti és gyakorlati oktatásban részesültek, több csoportban zajlottak a foglalkozások. Megtanulták a lovakkal való szakszerű bánásmódot, a lovakon való szabályos ülést (először műlovon). Képzett, tapasztalt lovasoktatók, edzők, lovaskultúra oktatók segítségével tanultak lovagolni futószáron különböző jármódokban. Mindkét félévben az utolsó alkalommal bemutató foglakozást tartottunk a szülők részére, ahol a gyerekek bemutathatták lovaglásukat.

A lovaskultúra foglalkozásokat Testnevelési Egyetem lovaskultúra oktató szakán végzett szakemberek irányították, B.Tóth Ildikó Boglárka, valamint Pajer Mónika. Elkészítették és tapasztalataik alapján tökéletesítették a tanmenetet. Tapasztalataik szerint a 2-4 osztályosokkal való foglalkozás bár nagyon komoly szervezési feladatokat igényelt és az oktatók részéről nagy empátiás érzéket, türelmet kívánt, a lovaskultúra oktatás tanulásra ill. személyiségfejlődésre gyakorolt pozítív hatása vitathatatlan. A felső tagozatos, ill. középiskolás korosztálynál gyorsabban haladt a lovaglás elsajátítása, de az esetenkénti motiválatlan hozzáállás hátráltatta a sikeres előrehaladást.

B.Tóth Ildikó Boglárka lovaskultúra oktatónk részt vett az elméleti oktatáshoz összeállított munkafüzet elkészítésében. Páska Ildikó Dr Kuti Tamás, Mitrow Gabriella